Grote Excursie: Dagtocht Zuid-Limburg en Nijmegen

Industrieweg 4
4041 CR Kesteren

Route

We bezoeken dit jaar geen drie maar vier tuinen dus nog meer kijkplezier. Wat ook is gewijzigd: we genieten van een uitgebreide lunch tussen de middag, het diner na afloop komt te vervallen.

De bus vertrekt om 8.30 uur vanaf Yuverta vmbo in Kesteren.

We rijden met een luxe touringcar richting het zuiden van het land om te stoppen in Urmond, vlakbij Bergen aan de Maas in Limburg.

“De Goede Gaard”, Urmond

De eerste tuin die we gaan bezoeken is: “De Goede Gaard” (www.degoedegaard.nl). Het kunstenaarsechtpaar Babke Moelee en Frans van Straaten heeft de schapenweide bij hun carré-boerderij omgetoverd tot een lusthof.

We starten met koffie/thee met wat lekkers waarna Frans ons meeneemt in de tuin vertelt over het ontstaan ervan, natuurlijk ben je vrij om zelf een rondje te maken.

De tuin bestaat uit slingerende paden langs enorme borders vaste planten, bollen, grassen, éénjarigen en honderden dahlia’s.

In het midden van de tuin ligt een prachtige biologische moestuin.

In deze fraai aangelegde tuin is ook kunst aanwezig.

“Tuin in de Mehre”, Susteren

Van Urmond gaan we naar Susteren waar we stoppen bij onze tweede tuin: “Tuin in de Mehre” (www.tuinindemehre.nl), waar Diana en Rob Koolen tuinieren op 1.580 m2. Deze romantische tuin is in 2005 ontworpen.

Natuurstenen wandelpaden leiden langs een ronde vijver.

Ook de geurige en gevarieerde kruidentuin is de moeite waard.

"Hoeve Schettereind", Roosteren

Al reizend door het Limburgse land komen we aan op onze derde bestemming in Roosteren, daar ligt “Hoeve Schettereind” (www.hoeveschettereind.nl), het 6.500 m2 grote domein van Margot en Harm Pustjens.

In Groei & Bloei Magazine, april staat een groot artikel over deze tuin.

Voor de bezoekers worden er lunches verzorgd en in plaats van het gebruikelijke diner aan het einde van de dag, gaan we dit jaar in deze tuin genieten van een uitgebreide lunch.

"Villa Sprezzatura", Nijmegen

De vierde en laatste bestemming brengt ons in Nijmegen.

De tuin met de mooie naam “Villa Sprezzatura” (www.villasprezzatura.nl) is 3.500 m2 groot en Geert Meiier en Karin de Boer zwaaien hier de scepter.

De tuin is aangelegd in de Arts- en Crafts-stijl, waarin kwaliteit, ambacht en kunst onderdeel zijn van de tuin.

Al rondwandelend in deze mooie tuin kom je vanzelf in de orangerie, die wordt gesierd door een ambachtelijk gesmede lichtkoepel in de stijl van een tomatenkas. Zéér de moeite waard.

Enthousiast geworden?

Meldt U dan vóór 15 juni aan bij Teus Eerbeek, bij voorkeur via dit FORMULIER (of telefonische via 06-22593654).

Meer info:

Kosten:

De kosten van deze compleet verzorgde tuinreis bedragen € 78,50 p.p. voor leden van onze afd. Midden-Betuwe en € 88,50 voor niet-leden.

Dit bedrag is inclusief: de reisleiding, de entree van de tuinen, koffie/thee met wat lekkers en tussen de middag een heerlijke en uitgebreide buffetlunch bij “Hoeve Schettereind”.

Betaling:

Uw deelname is definitief wanneer de reissom is overgemaakt op IBAN-nr; NL 66 RABO 0330350021 ten name van K.M.T.P., afd. Midden-Betuwe, o.v.v. uw naam en woonplaats.

Betaling vóór 15 juni. Kosteloos annuleren is mogelijk tot 14 dagen vóór vertrek. Bij annulering in de voorlaatste week bent u 50% van de reissom verschuldigd, daarna het volledige bedrag.

Vervanging is mogelijk indien u onverhoopt verhinderd bent.