Nieuwsbrief 26 (juni 2022)

Nu het organiseren van activiteiten weer volop mogelijk is willen wij U graag informeren over de mogelijkheden die uw afdeling Midden-Betuwe in de zomermaanden biedt.

Wij vragen uw aandacht voor:

Open Tuindagen

Grote excursie naar de Floriade

Open Tuindagen op 18 en 19 juni

De afgelopen jaren konden deze dagen om verschillende redenen niet doorgaan. We zijn dan ook verheugd dat we dankzij de medewerking van de tuineigenaren U kunnen informeren welke tuinen zijn open gesteld tijdens de Open Tuindagen.

Uitsluitend op zaterdag 18 juni bent U welkom bij:

Mevr. Betsy van Hoof, Dries 8, 4021 GJ Maurik

(parkeerruimte op de Prinses Marijkelaan)

Mevr. Heidi Hommersom, Wijenburgsestraat 4, 4054 JE Echteld

Mevr. Ria Kalkman, Tabaksland 86, 4031 MJ Ingen

Maatschap A. van Setten-Mauritz, In ’t Land 2 A, 4043 JM Opheusden

Mevr. Conny de Vree, Pluktuin De Tuinderij, Molenstraat 46, 4053 HE IJzendoorn

Op zaterdag 18 junien zondag 19 juni bent U welkom bij:

Dhr. en mevr. Rijkert en Saskia van der Flier, Essenbroek 9, 4031 KD Ingen

De tuineigenaren hebben hard gewerkt en zijn klaar voor uw bezoek!

Grote excursie naar de Floriade op 2 juli

Op zaterdag 2 juli wordt de jaarlijkse grote excursie georganiseerd naar de Floriade in Almere.

We vertrekken om 9.15 uur vanaf het Yuverta College (vroegere Helicon), Industrieweg 4, Kesteren.

De aankomst in Almere is gepland om 10.30 uur, U kunt in De Orangerie genieten van koffie of thee met Floriade-gebak (niet inbegrepen in de prijs).

Daarna heeft U ongeveer vijf uur de tijd om op eigen gelegenheid de Floriade te bezoeken.

De Floriade is een uniek gebeuren dat slechts éénmaal per 10 jaar wordt georganiseerd. In het ruim 60 hectare grote Floriade-park valt veel te ontdekken. Wandel uw eigen route, sluit aan bij een rondleiding of volg één van de routes die de Floriade aanbiedt.

Eventueel kunt U (zonder extra kosten) gebruik maken van de 850 meter lange kabelbaan waar U op 35 meter hoogte een prachtig uitzicht heeft over het Floriade-terrein.

Alle benodigde informatie kunt U vinden op www.floriade.com/nl

Om 16.00 uur staat onze touringcar gereed om ons naar Woudenberg te brengen waar we vanaf 17.00 uur in het restaurant van Hotel Schimmel van een goed verzorgd drie-gangen diner hopen te genieten.

Om 19.00 uur beginnen we met de laatste etappe, de thuisreis naar Kesteren waar we om 19.30 uur verwachten aan te komen.

De totaalprijs voor deze mooie reis bedraagt € 84,50 p.p. voor leden van onze afdeling Midden-Betuwe, niet-leden betalen € 90,00.

Opgave vóór 15 juni bij Teus Eerbeek, email: teusengose(at)hotmail.com - tel. 0344-643386.

Eventuele dieetwensen kunt U bij de aanmelding doorgeven.

Uw deelname is pas definitief wanneer U de reissom heeft overgemaakt op IBAN-nr: NL 66 RABO 0330350021 t.n.v. K.M.P.T., afd. Midden-Betuwe, onder vermelding van uw naam en woonplaats.

Bloemschikken op 12 juli

De afgelopen periode werden de bloemschik-avonden georganiseerd onder de inspirerende leiding van Heidi Hommersom. Omdat zij heeft aangegeven het stokje te willen overdragen is het bestuur verheugd te kunnen melden dat Mechelien Woldringh en Marijanne Dorrestijn gezamenlijk de avonden zullen organiseren.

Op dinsdag 12 juli gaan we naar Conny de Vree van pluktuin De Tuinderij, Molenstraat 46 B, 4053 HE IJzendoorn. De kosten bedragen € 20,00 en we beginnen om 19.15 uur.

Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

Verdere informatie en opgave bij Mechelien Woldringh, email: mechelien(at)woldringh.net - tel. 0344-642418.

Fijne vakantie

Tot zover Nieuwsbrief 26. Wij hopen dat U gebruik maakt van de mogelijkheid om de Open Tuinen te bezoeken en zonder parkeerkosten (€ 14,50) van de Floriade te genieten.

Vanaf deze plaats wensen wij iedereen een hele fijne vakantie toe.

Mocht u op reis gaan: goede reis en een behouden thuiskomst.